14:22 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
معاملات مشکوک زیرمجموعه "خودرو"، ۴ قندی و سیمانی ، سهم جدید + ۹ نماد

1399/06/28 22:07

در روز رشد ۳۹ هزار و ۵۱۵ واحدی شاخص رقم خورد:

معاملات مشکوک زیرمجموعه "خودرو"، ۴ قندی و سیمانی ، سهم جدید + ۹ نماد

نماد برتر- در روز رشد ۳۹ هزار و ۵۱۵ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، چهار شرکت قندی و سیمانی، سهم تازه وارد به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش نماد برتر، در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، بازار سهام با فضایی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که با اثر رشد دلار و بازارهای کالایی جهانی در نهایت نماگر بازار با رشد 39 هزار و 515 واحدی و ورود به کانال یک میلیون و 704 هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از 17.8 و 5.4 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، سایپا، بانک پارسیان، بانک تجارت به همراه بانک ملت با داد و ستد بیش از 2.5، 1.8، 1.4، 1.15 و 1.1 میلیارد سهمی تعلق گرفت.

در این میان بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 14 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت توسعه و عمران نایین حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد 3 درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد 2.3 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های رادیاتور ایران، سیمان قائن، قند قزوین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر(سهم تازه وارد)، ایران مرینوس، قند نیشابور، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، مرات پولاد، سیمان کارون، سرمایه گذاری ایران‌خودرو، سپنتا، گروه اقتصادی کرمان خودرو، داروپخش و سرمایه گذاری پارس آریان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور سرمایه گذاری ایران خودرو، چهار شرکت قندی و سیمانی، سهم تازه وارد به همراه 9 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.